اخبار ایرلاین هاایرلاین هاتوریستیراهنمای مسافرت

زیباترین فرودگاه های جهان

فرودگاه چیزی فراتر از یک مرکز حمل و نقل است و نقش مهمی را در توسعه اقتصادی ایفا می‌کند. هر پروازی که در فرودگاه انجام می‌شود تعداد مسافران و یا افرادی که برای بدرقه یا استقبال به فرودگاه می‌روند چندین ساعت را در سالن‌های انتظار و ترمینال‌های فرودگاه سپری می‌کنند. خوشبختانه، فرودگاه‌ها در سراسر دنیا درحال مدرن‌سازی هستند و با طراحی و معماری هنرمندانه فضای بیرونی و درونی فرودگاه در کنار حمایت از اقتصاد کشورشان، محیطی جذاب و شگفت‌انگیز را برای مهمانان خود ایجاد می‌کنند تا در مدت زمان حضورشان در فرودگاه احساس آرامش کنند. در این مطلب از مجله گردشگری دیاموندفلای به تعدادی از زیباترین فرودگاه های جهان اشاره می‌کنیم.

فرودگاه بین‌ المللی پکن

فرودگاه بین المللی پکن تا پیش از جام جهانی یک فرودگاه مدرن مثل تمام قسمت های کشور چین بود. اما قبل از برگزاری بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۰۸، مسئولان فرودگاه بین‌ المللی پکن، ترمینال ۳، یعنی یکی از بزرگترین ترمینال‌ها در میان فرودگاه‌های جهان است را به این فرودگاه اضافه کردند. این موضوع باعث شد تا فرودگاه بین المللی پکن در فهرست زیباترین فرودگاه جهان رتبه اول را بگیرد. فرودگاهی که توسط شرکت معماری Foster+Partners طراحی شده و از فراز آسمان شبیه اژدهایی با رنگهای قرمز و زرد که رنگهای سنتی کشور چین است، به نظر می آید.

فرودگاه بین‌ المللی جان اف کندی نیویورک

فرودگاه بین المللی جان اف کندی بیشتر از آنکه یک فرودگاه باشد، یکی از لوکشین های محبوب و منحصر به فرد فیلم های هالیوودی است. ترمینال ۵ جان اف کندی یکی از زیباترین نقاط این فرودگاه به شمار می رود. این ترمینال به شکل بال های مرغ دریایی ساخته شده و معماری منحصربه فردی دارد. طراحی این ساختمان توسط ایرو سارینن، معمار فنلاندی آمریکایی در سال ۱۹۶۲ انجام شده است.

فرودگاه بین‌ المللی دبی

فرودگاه بین‌ المللی دبی با ظرفیت ۱۶۰ میلیون مسافر و ۱۲ میلیون تن بار در سال، بزرگ ترین فرودگاه جهان است. این فرودگاه در سال ۲۰۱۰ افتتاح شده است و با بهره برداری کامل در سال های اخیر و امکانات فوق العاده شیک به یکی از لوکس ترین فرودگاه های جهان تبدیل شده است.

فرودگاه بین‌ المللی باراخاس مادرید

فرودگاه بین‌المللی باراخاس مادرید سال ۱۹۳۱ تاسیس و در سال ۲۰۰۶ بازسازی شد. باراخاس بزرگترین فرودگاه اسپانیا است و به بیش از ۵۰ میلیون مسافر خدمات پروازی ارائه میکند. ترمینال ۴ این فرودگاه معماری حیرت‌انگیزی دارد و از نکات بارز آن ستون‌های فولادی و رنگین برای نگهداری سقف بامبو است. جالب است بدانید برای روشنایی این فرودگاه تا حد امکان از نور طبیعی استفاده می‌شود. استفاده از چوب، فلز و نور طبیعی باعث شده تا این فرودگاه لقب قشنگ ترین فرودگاه جهان را به خود اختصاص بدهد.

فرودگاه چانگی سنگاپور

از نظر خیلی از معماران و طراحان دکوراسیون، فرودگاه چانگی سنگاپور زیباترین فرودگاه جهان به شمار می‌رود. این فرودگاه معماری و طراحی بی‌نظیری دارد که در سال ۲۰۰۰ ساخته شده است. از نکات قابل توجه و زیبایی‌های فرودگاه چانگی استفاده از گیاهان طبیعی است همچنین سقف شیشه‌ای این فرودگاه باعث ورود نور طبیعی به داخل آن می‌شود و میزان گرمای فرودگاه توسط سنسورهای مخصوص کنترل می‌شوند.

فرودگاه بین المللی هنگ کنگ

یکی از زیباترین فرودگاه های جهان است. این فرودگاه نمادی از شهرهنگ کنگ است. در واقع می توان گفت پس از فرود آمدن هواپیما شما به یک هنگ کنگ کوچک وارد می‌شوید. طراحی‌های مدرن، نور پردازی و امکانات عجیب این نقطه را به یکی از بهترین فرودگاه های جهان تبدیل می‌کند.

اما از معماری و تکنولوژی که بگذریم به تفریحات این فرودگاه می رسیم. این فرودگاه یک زمین گلف فوق‌العاده دارد. زمین گلف فرودگاه بین المللی هنگ کنگ مطابق با استانداردهای انجمن گلف ایالات متحده ساخته شده  هر گلف بازی را شگفت زده می کند. اگر همیشه می خواستید گلف کنید اما هیچ وقت فرصت آن را پیدا نکردید، فرودگاه بین المللی هنگ کنگ به عنوان یک یاز لوکس ترین فرودگاه های جهان بهترین نقطه برای شروع است.

فرودگاه منارا مراکش

فرودگاه منارا بیشتر از آن که یک فرودگاه باشد، یک قطعه معماری زیبا است. این فرودگاه بسیار لوکس ترکیبی از دو سبک معماری سنتی و معاصر به شمار می‌رود. شاید منارا قشنگ ترین فرودگاه جهان نباشد، اما طراحی داخلی و نمای بیرونی آن هر ناظری را جذب می‌کند. علاوه بر معماری و زیبایی، فرودگاه منارا به عنوان یک نقطه اتصال مهم بین اروپا، شمال آفریقا و بسیاری از کشورها قرار دارد و از این نظر با بزرگ ترین فرودگاه جهان رقابت می‌کند.

فرودگاه بین المللی دنور

فرودگاه بین‌المللی دنور یکی از بهترین فرودگاه های جهان و بزرگ ترین سازه کششی در سیاره زمین است! سقف و نمای بیرونی این فرودگاه ساختاری چادر مانند دارد. البته نمای داخلی فرودگاه دنور بیشتر از هرچیزی به خاطر نقاشی های دیواری اش شهرت دارد. دو مورد از جالب ترین این نقاشی ها در سال ۱۹۹۵ و توسط یک نقاش محلی کشیده شده است. این نقاشی‌ها مفاهیم جالبی مانند تئوری‌های توطئه در بین سیاستمداران و همچنین نظم نوین حاکم بر جهان را به تصویر کشیده‌اند.

فرودگاه بین المللی اینچئون

فرودگاه بین المللی کره جنوبی شاید زیباترین فرودگاه جهان نباشد، اما به جرات می توان گفت یکی از شلوغ ترین فرودگاه های روی کره زمین محسوب می‌شود. اینچئون زیبا، بزرگ و پر از رفت و آمد است. این فرودگاه لوکس در عین زیبایی امکانات فوق العاده‌ای هم دارد. مسافران فرودگاه بین المللی اینچئون می‌توانند به خرید بروند، در رستوران های معروف غذا بخورند، گلف بازی کنند، از باغ های سرپوشیده لذت ببرند و از همه عجیب‌تر دوش آب گرم بگیرند. این امکانات منحصربه‌فرد در کنار معماری باعث شده که اینچئون جزو بهترین فرودگاه های جهان برای مسافران باشد.

فرودگاه بین المللی چاتراپاتی شیواجی، بمبئی

چاتراپاتی شیواجی در سال ۲۰۱۹ به عنوان بهترین فرودگاه جهان از نظر اندازه و منطقه توسط شورای بین المللی فرودگاه‌ها انتخاب شده است. اما اندازه و منطقه تنها ویژگی های فرودگاه چاتراپاتی نیستند. چاتراپاتی یکی از قشنگ ترین فرودگاه های جهان به شمار می‌رود. سقف و سایبان های این فرودگاه با الهام از پرهای طاووس، پرنده ملی هند طراحی شده اند و جلوه ای فوق العاده به ساختمان بخشیده‌اند. تنها نگاهی به سقف این مکان کافی است تا احساس کنید در زیباترین فرودگاه جهان هستید.

فرودگاه بین المللی پیرسون تورنتو

فرودگاه بین المللی پیرسون تورنتو شلوغ ترین و بزرگترین فرودگاه کانادا است. پیوسرن یکی از بهترین فرودگاه های جهان است و به جز اندازه، معماری زیبا و امکانات فوق العاده‌ای هم دارد. تجربه سفر طولانی و حتی انتظار در فرودگاه کانادا می‌تواند سرگرم کننده باشد. شما می‌توانید از معروف ترین برندهای جهان خرید کنید، غذاهای خوشمزه بخورید و از تفریحات و سرگرمی‌های متعدد این فرودگاه لذت ببرید.

فرودگاه بین المللی حمد دوحه

فرودگاه بین المللی حمد یکی از لوکس ترین فرودگاه های جهان به شمار می‌رود. این فرودگاه عنوان بهترین فرودگاه در خاورمیانه و برترین کارکنان فرودگاه در خاورمیانه را به خود اختصاص داده است. اگر می خواهید یکی از بهترین فرودگاه های قطر و جهان را با یک پرواز کوتاه تجربه کنید، فرودگاه بین المللی حمد بهترین انتخاب است.

زیباترین فرودگاه جهان کجاست؟

فرودگاه ها هیچ‌وقت مکانی برای توقف دائمی نیستند. هیچکس برای دیدن فرودگاه سفر نمی کند. در واقع فرودگاه آخرین موردی است که در یک سفر می تواند توجه ما را جلب کند. اما معماری شگفت‌انگیز و امکانات رفاهی مجلل در برخی فرودگاه‌ها به آنها کمک کرده تا در فهرست زیباترین فرودگاه‌های جهان قرار گیرند، امکانات استثنایی مانند باغ‌های سرپوشیده، مناطق خرید، اسپا، زمین‌های گلف و سالن‌های سینما توانسته این فرودگاه ها را از نقطه‌ای کوتاه برای توقف به محلی برای دیدن، گشتن و تجربه کردن تبدیل کند. مرور این فهرست و توجه بیشتر به فرودگاه‌هایی که در آن ها پیاده یا سوار می شویم، می‌تواند اولین تصویر یا آخرین تصویر ما از مقصد را تغییر بدهد.

کمی به سفرهایتان فکر کنید، به نظر شما زیباترین فرودگاهی که تابه حال به آن سفر کردید، کجا بوده است؟

سوالات متداول درباره زیباترین فرودگاه های جهان

زیباترین فرودگاه جهان در سال ۲۰۲۳ کدام است؟

فرودگاه چانگی سنگاپور به عنوان زیباترین فرودگاه جهان در سال ۲۰۲۳ انتخاب شده است. فرودگاه حمد دوحه و فرودگاه هاندا ژاپن به ترتیب در رتبه های دوم و سوم قرار گرفتند.

لوکس ترین فرودگاه جهان کدام است؟

در حال حاضر فرودگاه بین‌المللی حمد دوحه با توجه به امکانات و معماری به عنوان لوکس ترین مجموعه هوایی جهان فعالیت می‌کند.

بزرگترین فرودگاه جهان کدام است؟

در حال حاضر فرودگاه بین المللی شاه فهد عربستان با توجه به مساحت بزرگترین فرودگاه جهان است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا