ایرلاین هاایرلاین های ترکیه

تاریخچه هواپیمایی ترکیش

تاریخچه هواپیمایی ترکیش

تاریخچه هواپیمایی ترکیش، سال ۱۹۳۳ به دستور کمال مصطفی آتاتورک و به عنوان یکی از بخش‌های وزارت دفاع کشور ترکیه تاسیس شد. این شرکت هواپیمایی که حامل پرچم ترکیه است کار خود را با دو هواپیمای پنج نفره، دو هواپیمای چهار نفره و یک توپولوف ۱۰ نفره آغاز کرد. با تغییر دولت ترکیه در سال ۱۹۸۳ تغییراتی وسیع در شرکت هواپیمایی ترکیش صورت گرفت.

هواپیمایی ترکیش در قرن بیست و یکم با گسترش فعالیت‌ها و ناوگان هوایی به یکی از بهترین خطوط هوایی در جهان تبدیل شده است و در سال ۲۰۰۸ به جمع خانواده بزرگ Star Alliance پیوست. ترکیش ایرلاین توانست در سال‌های مختلف از معتبرترین موسسات سنجش کیفیت، عناوین و جوایز ارزنده‌ای را کسب کند. از جمله:

  • برترین ایرلاین جنوب اروپا در سال ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰
  • بهترین ایرلاین اروپایی در سال ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲
  • بهترین خط هوایی اروپا و چهارمین خط هوایی برتر دنیا در سال ۲۰۱۵
  • هفتمین خط هوایی برتر سال ۲۰۱۶
  • دریافت چهار جایزه از طرف شرکت Skytrax در سال ۲۰۱۷

ناوگان هوایی هواپیمایی ترکیش

ترکیش ایرلاین با گسترش و توسعه ناوگان هوایی خود در سال‌های مختلف تعداد آن را از ۵ فروند به ۳۲۸ فروند از هواپیماهای ایرباس، بوئینگ، امبرائی افزایش داده است. میانگین سن هواپیماهای این شرکت حدود هفت سال است و یکی از جوان‌ترین ایرلاین‌ها در اروپا است. هواپیمایی ترکیش با خرید هواپیماهای جدید، تصمیم دارد تعداد ناوگان خود را به ۴۲۱ فروند هواپیما برساند.

تاریخچه هواپیمایی ترکیش

پروازهای هواپیمایی ترکیش

شرکت هواپیمایی ترکیش روزانه به ۳۰۰ مقصد در قاره های اروپا، آفریقا، آسیا و آمریکا پرواز مستقیم دارد و در ایران از شهرهای تهران، اهواز، اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز و کرمانشاه به استانبول پرواز دارد.

خرید بلیط ترکیش

خرید بلیط هواپیما ترکیش نیز همچون بلیط دیگر ایرلاین‌ها، در فلای تودی فراهم شده است و شما تنها کافی است به صفحه ایرلاین ترکیش مراجعه کنید و پرواز مورد نظر خود را جستجو کنید. خوب است بدانید که برای خرید بلیط ترکیش در فلای تودی حتما نیازی نیست که مبدا یا مقصد شما ایران باشد و بدون هیچ دغدغه‌ای می‌توانید بلیط پروازهای ترکیش از هر نقطه از جهان به هر نقطه دیگری در دنیا را به راحتی و با چند کلیک به صورت آنلاین خریداری کنید.

قطب‌های هواپیمایی ترکیش

قطب اصلی شرکت هواپیمایی ترکیش در فرودگاه بین‌المللی آتاتورک و مرکز دیگر آن فرودگاه بین‌المللی صبیحه گوکچن در شهر استانبول هستند.

کلاس های پروازی هواپیمایی ترکیش

کلاس اکونومی

در کلاس اکونومی فضا و پشتی صندلی مناسبی جهت استراحت و قرار گرفتن پا برای مسافران در نظر گرفته شده است. همچنین بر اساس نوع هواپیما امکاناتی مثل ال سی‌دی، رادیو، Mp3 player، غذاهای سرد و گرم و امکاناتی دیگر برای مسافران ‌پروازهای بین‌المللی فراهم شده است.

کلاس بیزینس

کلاس بیزینس هواپیمایی ترکیش خدماتی مثل صندلی‌هایی با امکان خواباندن آن، چراغ مطالعه، میز مرکزی با قابلیت جابه‌جایی، بالاترین سطح و کیفیت در پذیرایی و امکاناتی دیگر را برای مسافران خود در پروازهای بین‌المللی فراهم کرده است.

وزن بار مجاز هواپیمایی ترکیش

وزن بار مجاز هواپیمایی ترکیش به نوع کلاس پروازی، مبدا و مقصد سفر بستگی دارد. پس بهتر است مسافران قبل از خرید بلیط از شرایط دقیق بار مجاز پروازهای هواپیمایی ترکیش اطلاع پیدا کنند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا