جاذبه های توریستی استانبولدرباره ترکیه

درباره استانبول | خرید ملک در ترکیه

درباره استانبول | خرید ملک در ترکیه

استانبول تاریخچه ای عمیق و ریشه دار و آینده ای روشن برای سرمایه گذاری است.

استانبول یکی از بزرگترین شهرهای جهان است که در سال ۱۰۰۰ پیش از میلاد تأسیس شده است. این شهر در شمال غربی ترکیه در منطقه مارمارای قرار دارد. عبور تنگه بسفور آن را به دو بخش شرقی و غربی تقسیم می کند. بخش شرقی در قاره آسیا و بخش غربی در قاره اروپا واقع شده است ، جمعیت بخش اروپایی از آسیایی بیشتر می باشد. ( درباره استانبول )

در گزارش های جونز لانگ از آژانس مشاوره املاک و مستغلات، استانبول با رتبه ای مشابه با شهرهایی نظیر لندن ، پاریس و مسکو، در بین چهار شهر برتر اروپا قرار دارد. در حال حاضر سرمایه گذاری در املاک و مستغلات در استانبول از تعداد زیادی از شهرهای اروپایی فراتر رفته است. استانبول از نظر فروش آپارتمان ها ، شهری با بیشترین املاک در ترکیه است. ثبات سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی، برنامه های توسعه تهیه شده و تصویب قوانینی به نفع سرمایه گذار خارجی توسط دولت ترکیه و موقعیت مکانی این شهر که یک مکان استراتژیک است ، از نظر سرمایه گذاری به اهمیت شهر کمک کرده است.

مرزهای استانبول:

این شهر از شمال با دریای سیاه ، از جنوب با دریای مرمره ، از شرق با استان های ساکاریا و کوکالی و از غرب با استان تکیرداش هم مرز است.

برترین نقاط دیدنی در شهر:

استانبول با داشتن هزاران مکان تاریخی، سالانه پذیرای میلیون ها گردشگر است. از نقاط دیدنی استانبول می توان به موارد زیر اشاره کرد: ( درباره استانبول )

مسجد ایا صوفیا:

یکی از بزرگترین شاهکارهای هنر بیزانس بوده که در طی پنج ساخته شده است، دیوارهای مرمری تزئین شده با گلدان های طلایی و سنگهای براق و همچنین ۹ درب و ۴  مناره استوانه ای به سبک عثمانی به زیبایی های آن افزوده است.

مسجد آبی:

مساجد زیادی در شهر استانبول وجود دارند و تعداد این نوع عبادتگاه‌ها به اندازه‌ای است که به استانبول لقب شهر مساجد را داده‌اند. یکی از مشهورترین و زیباترین مسجدهای استانبول، مسجد سلطان احمد نام دارد که با نام مسجد آبی به شهرت رسیده است. این بنا در زمان سلطان احمد اول ساخته شده است و وجه تسمیه آن، کاشی های آبی رنگی است که در کف آن کار شده است. این اثر بازمانده زمان امپراتوری عثمانیان بوده و کار ساختش در سال ۱۶۱۶ به پایان رسید.

پل بسفر:

پلی که اروپا را با آسیا متصل کرده و طول آن حدود ۱۵۰۰ متر است. این کشور در رده ششم دارنده طولانی ترین پل های ایستاده جهان قرار دارد.

کلیسای آب انبار:

 مخزنی با مهندسی بیزانس یکی از مکان های فوق العاده و فراموش نشدنی در شهر استانبول است. این مکان به یکی از مکان هایی تبدیل شده که گردشگران نمیتوانند از بازدید آن بگذرند.

میدان اسب :

این محل مسیر مسابقه ای در دوران رومی و بیزانس بود و در دوره عثمانی به عنوان منطقه ورزشی برای اسب ها مورد استفاده قرار می گرفت. ستون گرانیتی مصری، مارهای در هم پیچیده توجه بسیاری از بازدید کنندگان محلی و خارجی را جلب می کنند.

بسیاری از نقاط دیدنی دیگر در شهر استانبول وجود دارد که از آن جمله می توان به مسجد مادر سلطان ، کاخ دروازه بلند ، موزه چورا ، مسجد فتحیه ، کاخ دولماباهچه ، برج گالاتا ، ارگ رومی محصور، کانال خاکستری و سایر بناهای تاریخی دیگر اشاره کرد که بعدها به تفصیل پرداخته خواهد شد،  باعث شده که گردشگران و سرمایه گذاران بسیاری را که به دنبال املاک در استانبول هستند به سمت خود جلب کند.

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا