اخبار ترکیهافتتاح حساب بانکی

معرفی بهترین بانکها در ترکیه | شرایط افتتاح حساب بانکی در ترکیه

معرفی بهترین بانکها در ترکیه | شرایط افتتاح حساب بانکی در ترکیه

معرفی بهترین بانکها در ترکیه

رشد اقتصادی کشور ترکیه در سال‌های اخیر موجب شده تا بانک‌های این کشور نیز پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته باشند. این پیشرفت تا حدی بوده که شعبه‌های برخی بانک های ترکیه در سایر کشورها نیز راه‌اندازی شده و این بانک‌ها خدمات مختلفی به مشتریان ارائه می‌کنند. در حال حاضر تنها دو بانک در کشور ترکیه وجود دارد که به شهروندان ایرانی خدمات ارائه می‌کنند. با توجه به این موضوع در این مطلب به معرفی این دو بانک و شرایط افتتاح حساب در آن‌ها خواهیم پرداخت.

زراعت بانک ترکیه

زراعت بانک یکی از قدیمی‌ترین بانک های ترکیه محسوب می‌شود که از قرن نوزدهم میلادی تا کنون به فعالیت خود ادامه داده است. همان‌طور که از نام این بانک هم مشخص است زراعت بانک با هدف کمک به بخش کشاورزی ترکیه و حمایت از کشاورزان به وجود آمده است. مشکلات مالی که کشاورزان با آن مواجه بودند و گرفتن وام‌هایی با بهره بالا از افراد حقیقی باعث این شده بود که این قشر از جامعه روز‌ به روز ضعیف‌تر شود. بنابراین با تدبیر مسئولان وقت این کشور یک صندوق سرمایه ایجاد شد تا از طریق آن حمایت مالی لازم از کشاورزان انجام بگیرد. همین اقدام پایه و اساس شکل‌گیری زراعت بانک ترکیه شد و در نهایت در سال ۱۸۸۸ میلادی این بانک به صورت رسمی شروع به فعالیت نمود.

زراعت بانک امروزی توسعه چشمگیری یافته و جزو بهترین بانک های ترکیه به حساب می‌آید. این بانک در حوزه کشاورزی ترکیه اقدامات موثری را انجام داده و نقش مهمی در پیشرفت این بخش داشته است. توسعه زراعت بانک ترکیه به گونه‌ای بوده که در حال حاضر علاوه بر تعداد بسیار زیاد شعب داخلی دارای شعبه‌هایی در خارج از کشور است. از جمله کشورهایی که شعبه‌های زراعت بانک ترکیه در آن‌ها واقع شده می‌توان به عراق، عربستان، قبرس، انگلستان و یونان اشاره داشت.

خدمات زراعت بانک ترکیه

زراعت بانک ترکیه انواع خدمات مورد نیاز مشتریان را ارائه می‌کند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • انتقال ارز خارجی SWIFT
  • تبدیل ارز پویا DCC
  • ارائه انواع مختلف وام به مشتریان
  • انتقال سریع و ایمن پول در تمام دنیا

با استفاده از چنین خدماتی امکان انجام امور بانکی مختلف از جمله انتقال ارز خارجی را از طریق شعب گوناگون این بانک به صورت تضمین‌شده خواهید داشت. همچنین می‌توانید پول خود را به صورت ایمن و در کمترین زمان ممکن در سرتاسر دنیا انتقال دهید. یکی از خدمات جالب توجه زراعت بانک ترکیه مربوط به تبدیل ارز پویا است که از طریق آن قادر خواهید بود تا در هر جای دنیا با استفاده از کارت بانکی خود یک مبلغ مشخص را به ارز محلی خود پرداخت نمایید. این سیستم در سفر به کشورهای دیگر و خرید در آن‌ها بسیار کاربردی و مفید خواهد بود. اگرچه تمرکز اصلی زراعت بانک روی بخش کشاورزی بوده اما این بانک برای اهداف مختلف از جمله خرید املاک و مستغلات، خرید ماشین، تحصیل و… نیز وام‌هایی را در نظر گرفته است.

مزایای افتتاح حساب در زراعت بانک ترکیه

افتتاح حساب در بانک های ترکیه از جمله زراعت بانک دارای مزایای مختلفی است. با افتتاح حساب در زراعت بانک امکان دریافت وجه از کشورهای دیگر را به صورت مستقیم خواهید داشت. همچنین می‌توانید ارز مورد نظر خود را از ترکیه به سایر کشورها و برعکس از طریق سوئیفت انتقال دهید. با افتتاح حساب در بانک های ترکیه امکان دریافت ویزا کارت یا مسترکارت این بانک‌ها را خواهید داشت که برخورداری از این کارت‌ها مزایای بسیار زیادی برای شخص دارنده کارت خواهد داشت.

زراعت بانک این امکان را برای مشتریان خود فراهم کرده تا تمامی امور مربوط به حساب بانکی خود را از طریق سیستم بانکداری اینترنتی مدیریت نمایند. امکان خرید اینترنتی در داخل یا خارج کشور ترکیه از دیگر مزایای افتتاح حساب در زراعت بانک ترکیه محسوب می‌شود. از طرف دیگر می‌توانید یک حساب سپرده باز کرده و سود بانکی را دریافت نمایید. در صورتی که نیاز داشته باشید مبلغ مشخصی پول را در زمانی کوتاه به نقطه‌ای دیگر از جهان انتقال دهید این امکان نیز توسط زراعت بانک ترکیه برای شما فراهم خواهد شد.

ایش بانک ترکیه

آغاز به کار اولین بانک ملی ترکیه به معنای واقعی آن در سال ۱۹۲۴ میلادی و به دستور آتاتورک اتفاق افتاد. بدین ترتیب ایش‌بانک ترکیه با دو شعبه و ۳۷ کارمند شروع به فعالیت کرد. دلیل اصلی آغاز به فعالیت این بانک حل مشکلات موجود در سیستم اقتصادی و اجتماعی دولت ترکیه بود. این مشکلات از لزوم تاسیس یک سیستم بانکی جدید خبر می‌داد که قادر به تامین بودجه به منظور پشتیبانی از فعالیت‌های اقتصادی و همچنین مدیریت وجوه انباشته باشد. این موارد در کنار سیاست‌هایی در ارتباط با ایجاد انگیزه برای سپرده‌گذاری مردم در بانک‌ها در نهایت منجر به تاسیس ایش بانک شد.

با وجود این که ایش بانک ترکیه در اوج فشارهای اقتصادی شروع به فعالیت کرد اما توانست به مرور تبدیل به بانکی مطرح در سطح کشور ترکیه شود و نقش تاثیرگذاری در پیشرفت و توسعه این کشور داشته باشد. این بانک در مدت فعالیت خود توانسته پیشگام بسیاری از خدمات بانکی باشد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • آغاز بانکداری الکترونیکی در کشور ترکیه
  • معرفی دستگاه‌های خودپرداز
  • صندوق سرمایه‌گذاری مشترک
  • خدمات بانکداری اینترنتی از سال ۱۹۹۷
  • استفاده از چک در تراکنش‌های روزانه
  • استقرار دستگاه‌های Netmatik به منظور بهبود بانکداری آنلاین
  • معرفی تلفن‌بانک

علاوه بر این موارد باید به شعبه‌های خارجی ایش بانک نیز اشاره داشته باشیم که در کشورهای مختلفی از جمله عراق، مصر، بحرین، چین، قبرس و انگلستان فعالیت می‌کنند. بنابراین ایش‌بانک ترکیه موفق شده تا شبکه خود را در سطح بین‌المللی گسترش دهد که این موضوع نشان‌دهنده اعتبار این بانک است.

خدمات ایش بانک ترکیه

ایش بانک ترکیه مجموعه کاملی از انواع خدمات بانکی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد که از جمله آن‌ها می‌توان به ارائه انواع وام به متقاضیان از وام خرید ماشین، زمین و خانه گرفته تا وام دانشجویی و وام‌های راه‌اندازی کسب‌و‌کار اشاره داشت. ضمن این که ایش بانک در حوزه صادرات و واردات نیز خدمات مالی مناسبی را ارائه می‌کند.

علاوه بر وام خدمات دیگری از جمله انتقال پول و اتصال به سوئیفت از دیگر خدمات ایش بانک محسوب می‌شود. مشتریان این بانک امکان باز کردن یک حساب سپرده امن و دریافت سود بانکی را نیز خواهند داشت. به طور کلی خدمات ایش بانک ترکیه همگام با تکنولوژی روز بوده و در زمینه خدمات بانکداری اینترنتی پیشرو است.

مزایای افتتاح حساب در ایش بانک ترکیه

افتتاح حساب در ایش بانک به عنوان یک بانک معتبر و شناخته‌شده در ترکیه مزایایی را در پی خواهد داشت. از جمله این موارد می‌توان به صدور ویزاکارت یا مسترکارت به اسم شخص متقاضی اشاره داشت. امکان انتقال ارز و پول به سایر نقاط جهان از دیگر مزایای افتتاح حساب در ایش بانک به حساب می‌آید. همچنین می‌توانید از چک‌های مسافرتی این بانک در هنگام سفر به یک کشور خارجی استفاده کنید. در صورتی که در کشور ترکیه اقامت داشته باشید می‌توانید از خدمات دیگری مانند واریز حقوق ماهانه و صندوق امانات بانک نیز بهره‌مند شوید. اما در صورت عدم اقامت در این کشور نیز می‌توانید به کمک اینترنت بانک تمامی امور حساب بانکی خود را مدیریت کنید.

کدام بانک ترکیه برای افتتاح حساب بهتر است؟

اگرچه هر دو بانک زراعت و ایش بانک امکان افتتاح حساب برای شهروندان ایرانی را فراهم کرده‌اند اما با توجه به شرایط موجود افتتاح حساب در زراعت بانک ترکیه گزینه بهتر و منطقی‌تری به نظر می‌رسد. زراعت بانک در ارائه خدمات به ایرانیان پیشگام بوده و شهروندان ایرانی تجربه خوبی را از افتتاح حساب در این بانک کشور ترکیه داشته‌اند.

علاوه بر این باید به خدمات مناسب و کامل زراعت بانک نیز اشاره داشته باشیم که شرایط را برای افتتاح حساب و سرمایه‌گذاری بهتر کرده است

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا