راهنمای مسافرت

معرفی بهترین شهرهای ایرانگردی نوروز ۱۴۰۲

برای سفر نوروزی یا سفر در بهار و تعطیلات پیش‌رو برنامه‌ای دارید؟

کدام شهر را برای سفرهای نوروزی انتخاب می‌کنید؟

این مطلب راهنمای خوبی برای شماست!

فکر می‌کنید کدام شهر ایران با داشتن جاذبه گردشگری بی‌شمار می‌تواند انتخاب خوبی برای نوروز پیش رو باشد؟ به نوروز که نزدیک می‌شویم، هر چهارگوشه ایران زیبایمان، طوری دلبرانه عطر و بوی بهار به خود می‌گیرد که برای یک سفر فراموش‌نشدنی در تعطیلات سر از پا نمی‌شناسیم. بهار نه تنها خودش شیرین است، بلکه انتظارش نیز دلنشین است و چه بهتر که از آن به بهترین نحو بهره ببریم. این انتظار و فرصت را غنیمت بشماریم تا نرم نرمک دل از خستگی‌ها زدوده و هدفمند به استقبال بهار و جشن باستانی نوروز برویم. یکی از مهم‌ترین اقدامات پیش از نوروز، انتخاب ریزبینانه و هوشمندانه مقصد سفر و برنامه‌ریزی اصولی برای آن است. اگر شما نیز قصد دارید نوروز ۱۴۰۲ را با یک سفر به یاد ماندنی آغاز کنید و یک تور ایرانگردی نوروزی جذاب را تجربه کنید. در ادامه با دیاموند فلای همراه باشید و با بهترین شهرهای ایران در سفرهای نوروزی آشنا شوید.


چابهار، سفر به سواحل مکران در نوروز

درست است که چابهار به آب‌وهوای همیشه بهاری شهرت دارد اما تجربه سفر به چابهار در نوروز و اوایل بهار هیچ‌گاه از ذهنتان پاک نمی‌شود. در سفر به این بهشت جنوبی ایران، با جاذبه‌ها و دیدنی‌های خاص مانند تالاب صورتی لیپار، سواحل زیبا، بندر بریس، کوه‌های مریخی و …  می‌توانید انتظار یک سفر منحصر به فرد را داشته باشید. پیشنهاد می‌کنیم در این سفر حتما طعم لذیذ غذاهای محلی سیستان و بلوچستان و شهر چابهار را بچشید و میوه‌های ناشناخته سیستان و بلوچستان را امتحان کنید.

بندرعباس در نوروز، مکانی برای کشف ناشناخته‌ها
زیبایی و جذابیت جنوب ایران و ساحل خلیج نیلگون فارس بر هیچ کس پوشیده نیست. آب و هوای عالی بندرعباس در نوروز و نزدیکی به جزیره قشم، این شهر را جزء یکی از بهترین گزینه‌های سفر نوروزی قرار داده است. مردمان مهمان‌پذیر و جاذبه‌های دیدنی تاریخی و طبیعی متنوع در کرانه خلیج فارس انتظار شما را در نوروز ۱۴۰۲ می‌کشند.

قشم و هرمز؛ لذت واقعی یک سفر نوروزی
طبیعت خارق‌العاده و اعجاب‌انگیز قشم و جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی آن، نه تنها ایرانیان بلکه گردشگران از سرتاسر جهان را به سوی خود می‌کشاند. هرمز که همانند یک جعبه مداد رنگی در آب‌های خلیج فارس جا خوش کرده، دنیایی از شگفتی‌ها و زیبایی‌ها است. چه زمانی بهتر از نوروز که به این جزایر فوق‌العاده سفر کنید و عکس‌های هنرمندانه خود را از بهار ۱۴۰۲ در کنار خانواده و دوستانتان به یادگار بگذارید. می‌توانید.

شیراز و تخت جمشید و پاسارگاد
از بهار شیراز نمی‌توان گذشت! حتی اگر پیش‌تر هم به شیراز سفر کرده باشید، عطر دل‌انگیز باغ‌های ارم و دلگشا، فضای روح‌انگیز آرامگاه‌های حافظ و سعدی و عظمت یادگاری‌های هخامنشیان، بیش از یک بار تجربه را می‌طلبند. نوروز امسال شیراز می‌تواند یک مقصد عالی برای لحظات بهاری شما و خانواده یا دوستانتان باشد. مطمئن باشید هرگز از گشت و گذار و دیدن زیباترین دیدنی‌های شیراز، در شهر عشاق ایران خسته نخواهید شد، به خصوص که بوی بهارنارنج شما را سرمست می‌کند. 

کرمان در نوروز، زیباتر از همیشه
بازدید از بناهای تاریخی و دیدنی‌های خاص کرمان و هنر معماران خوش ذوق این شهر نیز به خوبی می‌تواند نوروز امسال، شما را به وجد آورد. اگر تا به حال به کرمان سفر نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم برای اولین بار حتما با تور کرمان همسفر شوید تا در کنار راهنمای گردشگری از جذابیت‌های این شهر لذت ببرید، گشت‌و‌گذاری در کویر و میان کلوت‌های کرمان داشته باشید و سفری خاص را تجربه کنید. 

یزد زیبای همیشگی نوروز ایران
شهر کویری یزد به قدمت و باغ‌های سرسبزش مشهور است و فقط باید به آن سفر کرد تا آرامش و خاص بودن آن را درک کرد. قدم زدن در کوچه پس کوچه‌های تاریخی فهادان و لذت از فضای دل‌انگیز باغ دولت آباد در نوروز و بازدید از سایر دیدنی‌های یزد، حال و هوایی غیر قابل توصیف دارد که آن را در لیست یکی از بهترین مقاصد ایرانگردی نوروزی قرار می‌دهد. هرگز فرصت دیدن زیبایی‌های یزد دوست‌داشتنی در نوروز را از دست ندهید. 

تهران در نوروز، ساکت و آرام
گشت‌و‌گذار در پایتخت و اطراف آن یکی از لذت‌بخش‌ترین تفریحات نوروزی به شمار می‌رود. اگر تا به حال تهرانگردی نوروزی را تجربه نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم هرگز این فرصت را از دست ندهید. تهران در نوروز حال و هوای عجیبی دارد، از آسمان صاف و پاکیزه آن گرفته تا خیابان‌های خلوت و بدون ترافیک شما را با چهره اصلی این شهر زیبا آشنا می‌کند و هوش از سرتان می‌برد. حتی می‌توانید از این فرصت استفاده کرده، در تورهای عکاسی شرکت کنید و از زیباترین دیدنی‌‌های تهران بازدید کرده و با یک تیر دو نشان بزنید که علاوه بر لذت از زیبایی‌های شهر، توانایی و هنر عکاسی خود را به چالش کشیده و از تجربه سایرین نیز بهره ببرید! 

سخن پایانی
دیاموند فلای در نوروز ۱۴۰۲ وفادارانه در کنار شما خواهد بود تا تعطیلاتی شاد و به یاد ماندنی را برای شما به یادگار بگذارد و با اطمینان و خیالی آسوده، بهاری دل‌انگیز را آغاز کنید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا