شهر استانبولشهرهای ترکیهمحله های استانبول

معرفی خیابان نیشان تاشی در استانبول | آشنایی با کشور ترکیه

معرفی خیابان نیشان تاشی در استانبول | آشنایی با کشور ترکیه

معرفی خیابان نیشان تاشی در استانبول

خیابان نیشان تاشی استانبول یکی از خیابان‌های مشهور، پرجاذبه و دیدنی استانبول ترکیه است. خیابان نیشان تاشی هم به عنوان یک مرکز خرید و هم به عنوان جایی برای گشت و گذار جایی محبوب و پرطرفدار است.

خیابان نیشان تاشی استانبول یکی از مدرن‌ترین و زیباترین خیابان‌های این شهر ترکیه است. شما در این خیابان استانبول هم می‌توانید از برندهای مشهور جهان خرید کنید و هم در خیابانی با ساختمان‌هایی که به گونه‌ای چشم‌نواز معماری و طراحی شده‌اند قدم بزنید. منطقه نیشان تاشی یکی از باشکوه‌ترین مناطق استانبول است و بسیاری از شخصیت‌های فرهنگی، هنری و تاریخی ترکیه در این منطقه زندگی کرده‌اند.

زیبایی‌های خیابان نیشان تاشی استانبول

در سده ۱۸ میلادی، نیشان تاشی خود را به همراه استانبول به سوی غربی شدن و اروپایی شدن پیش برد و به سرعت توسعه پیدا کرد. در مرکز این منطقه خیابان ولی کناگی، دو بلوار روملی و تسویکیه را قطع می‌کند. خیابان عبدی ایپکجی هم بخش دیگری است که ۵ بلوار با مجموعه‌ای از بوتیک‌های لوکس و کافه‌های رنگارنگ در آن جای گرفته‌اند.
همه ساختمان‌های خیابان‌های مکا، ولی کناگی و عبدی ایپکجی داستان مخصوص خود را دارند و در کنار این منطقه باشکوه را می‌سازند. برای مثال قصر مکا که اکنون دو برند گوچی و امپریو آرمانی و هتل پارک حیات در آن جای دارند، خانه منیر حنیم، دختر سلطان عبدالحمید عثمانی است که در سال ۱۹۲۲ توسط معمار مشهور جولیو مونگری طراحی شده است.
اگر در پیاده‌روهای نیشان تاشی قدم بزنید سنگ‌نوشته‌هایی نصب شده روی زمین را می‌بینید که درباره تاریخچه و پیشینه آن منطقه، محله یا ساختمان توضیح داده است.
هتل صوفا در خیابان تسویکیه یک ساختمان ویژه و برجسته دیگر است که پر از آثار هنر مدرن است. همچنین برخی از بهترین گالری‌های هنری استانبول در این خیابان قرار گرفته‌اند.
مسجد تشویکیه که توسط برادران بالیان طراحی شده است، یک نمونه برجسته از معماری نئو باروک است و با ستون‌های سفیدی در جلوی ساختمان شناخته می‌شود. این مسجد محل دفن برخی از مشهورترین شخصیت‌های تاریخی است.

رستوران های نیشان تاشی استانبول

در این خیابان، رستوران‌هایی زیبا و باشکوه پذیرای میهمانانشان هستند. نیشان تاشی یکی از بهترین مناطق استانبول برای صرف غذای خوب است. شما در رستوران های نیشان تاشی غذاهایی از ملیت‌های مختلف مکزیکی، ایتالیایی، چینی و فرانسوی را پیدا می‌کنید. همچنین اگر می‌خواهید خوراک‌های کلاسیک ترکیه‌ای را هم بخورید، چندین رستوران فوق‌العاده را پیدا می‌کنید.
در نیشان تاشی دسر را هم فراموش نکنید. پس یک کیک یا کروسانت و یا یک باقلوای سنتی ترکیه‌ای را امتحان کنید. شکلات‌فروشی گودیوا یک فروشگاه شناخته‌شده است که می‌توانید در آن شکلات‌های شگفت‌انگیز را تجربه کنید.
اگر صبح‌ها در طول خیابان نیشان تاشی استانبول قدم بزنید با تعداد زیادی کافه رو به رو می‌شوید که با میزهایی در فضای باز، از میهمانانشان با قهوه خوب پذیرایی می‌کنند.

مراکز خرید نیشان تاشی استانبول

برندهای مشهور و برجسته جهان در خیابان نیشان تاشی استانبول شعبه دارند. گوچی، لوئیس ویتون، هوگو باس، اسکادا، کنزو، پرادا و بسیاری دیگر از برندهای دیگر جهان.

همچنین مرکز خرید سیتی City’s Nisantasi در این منطقه و در خیابان تسویکیه قرار گرفته است که قلب خرده‌فروشی در منطقه لوکس نیشان تاشی است. در همین خیابان همچنین برندهای مشهور جهان و ترکیه آخرین محصولات و مجموعه‌های فصلی خود را عرضه می‌کنند. مرکز خرید بیمن هم در این محدوده قرار دارد و برندهای گوناگون ترکیه و جهان را عرضه می‌کند.
علاوه بر پوشاک، نیشان تاشی جایی مناسب برای خرید جواهرات لوکس با برندهای جهانی است. شما در نیشان تاشی می‌توانید شعبه‌ای از مشهورترین برندهای جهانی و بین‌المللی صنعت طلا و جواهر مانند تیفانی و کارتیر یا برندهای ترکیه‌ای مثل گیلان و اورارت را پیدا کنید.
علاوه بر اینها کالاهایی کمی متفاوت‌تر مثل کتاب‌های هنری کمیاب، عطرهای خاص و اشیای عتیقه را هم می‌توانید در اینجا پیدا کنید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا