شهر استانبولشهرهای ترکیهمحله های استانبول

معرفی محله امینونو در استانبول | آشنایی با مناطق استانبول

معرفی محله امینونو در استانبول | آشنایی با مناطق استانبول

معرفی محله امینونو در استانبول

یکی از محله های بسیار قدیمی در شهر استانبول، محله ی امینونو است که معمولا مقصد بعدی گردشگران برای گشت و گذار بعد از میدان تقسیم و محله ی فاتح است. محله ی امینونو در استانبول، یکی از منطقه های تاریخی است که به نظر می آید تلفیق مدرنتیه ی امروزی به سبک استانبولی و حفظ نشانه های تاریخی و قدیمی این محله در کنار هم است که اتفاقا ترکیب جالب توجهی را نیز به وجود آورده است.

 

یکی از محله های بسیار قدیمی در شهر استانبول که جنبه تاریخی بسیار زیادی هم دارد، محله امینونو در استانبول است. امینونو همانطور که از توضیحاتی که تا به حال درباره ی آن داده ایم، منطقه ای بسیار قدیمی و زیبا است که در کنار خلیج شاخ طلایی در شهر استانبول قرار گرفته است. محله امینونو در استانبول مرکز اقتصادی و مرکز ترابری و حمل و نقل کالا در استانبول عثمانی بوده است و در حال حاضر جاذبه ای است که خیلی از گردشگران علاقه مند به بازدید از آن هستند.

در منطقه ی امینونو برای مردم و گردشگران به خاطر نزدیکی به شاخ طلایی،  تورهای دریایی تفریحی برای گردش در تنگه ‌ی بسفر وجود دارد. برای این گردش های تفریحی، از گذشته های دور  تا به الان اسکله های مخصوصی ساخته اند تا مسافران بتوانند به صورت اختصاصی وویژه از آن به تفریح بپردازند و سوار بر لنج ها خود شوند. البته تنها وسیله ای که در امینونو در اختیار شما است، قایق و کشتی های دریایی نیست بلکه شما می توانید تا از تراموا استفاده کنید و به جاهای مختلفی مثل بازار بزرگ استانبول و محله ی سلطان آباد بروید. در این مابین قسمت اروپایی استانبول را که دسترسی خوبی از این منطقه برایش وجود دارد را نباید فراموش کرد.

 

یکی از نکات جالب درباره ی محله امینونو در استانبول این است که این خیابان، به اکثر مراکز و خیابان های مهم در استانبول راه دارد و یا راه رسیدن به آن ها از این خیابان می گذرد. این حقیقت را کسانی بهتر درک می کنند که در استانبول زندیگی می کنند و یا خیلی به آن سفرهای مختلف داشته اند. البته این را هم باید بگوییم که با رفتن به امینونو ، هم می توانید تفریح کنید  و هم از بازارهای بزرگی که در کنارش قرار گرفته اند، خرید نمایید.

کارهایی که در محله امینونو در استانبول باید انجام دهید!

  • در منطقه ی امینونو معمولا از فضای زیبای پل گالاتا برای قدم زدن، ماهی گیری و گرفتن عکس استفاده می کنند. اگر احساس گرسنگی کردید و اهل غذاهای دریایی هم هستید، پیشنهاد می کنیم که حتما از ساندویچ ماهی هایی که در قایق هایی در کنار اسکله به فروش می رسند و همچنین از رستوران های غذاهای دریایی که در زیر پل قرار گرفته اند، غافل نشوید.
  • اگر از قسمت ورودی بازار روبه روی پل گالاتا وارد بازار شوید و مسیرتان را به سمت بالا ادامه دهید به بازار بزرگ و سرپوشیده استانبول، کاپالی چارشی خواهید رسید. به این بازار بزرگ که رفتید، و از فضای زیبای آن لذت ببرید و انواع سوغاتی و ادویه ها را از آن تهیه کنید. اگر فضای بازار های قدیمی را دوست دارید امینونو و کاپالی چارشی انتخاب بسیار مناسبی خواهد بود. از جمله مسیر های دسترسی به محله امینونو خط تراموای شهر استانبول است که باید در ایستگاه امینونو از آن پیاده شوید. می توانید از مترو استانبول نیز استفاده کنید.
  • یادتان باشد که ابتدای ورودی بازار بزرگ از سمت محله ی امینونو در استانبول از سمت خلیج طلایی استانبول و پل گالا، مکانی مناسب و بسیار چشم نواز برای خرید انواع تخم و پیاز گل و سبزیحات متنوع است پس اگر به کاشت گل و گیاه علاقه دارید، حتما به از این مسیر رد شوید.
  • یک توصیه ی خوب و مناسب برای شکم گردها! به یاد داشته باشید که داخل کوچه های بازار امینونو می توانید انواع خوراکی ها و شیرینی های معروف ترکیه ای را بخرید.
  • در ایستگاه متروی خلیج که به آن هالیچ می گویند، در پلی که بر روی آب است پیاده شوید. این ایستگاه مترو با این که کمی پیاده روی تا محوطه ی بازار و پل گالاتا دارد ولی مسیر زیبای پل روی آب برای قدم زدن و عکاسی گزینه بسیار خوبی است.

جاذبه های اطراف محله ی امینونو در استانبول

  • بازار ادویه | Spice Bazaar

بازار ادویه استانبول یکی از بازارهای قدیمی و سنتی استانبلو است که در نزدیکی محله ی امینونو قرار گرفته است. از این بازار هر چه را که بخواهید می توانید خریداری نمایید. در واقع از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را می توانید در بازار بزرگ استانبول که شامل ۶۵ خیابان و نزدیک به ۵ هزار مغازه و تعداد بی شماری دستفروش است، پیدا نمایید.

  • پل گالاتا | Galata Bridge

پل گالاتا هم یکی از معروف ترین جاذبه های استانبول است و هم یکی از خاطره انگیزترین جاذبه های استانبول. در واقع می توان گفت که هر زوج جوان تازه ازدواج کرده ای بالای برج گالاتا رفته و عکس گرفته است. از شوخی که بگذریم، این برج زیبا یکی از بهترین منظره ها را از  استانبول به گردشگران می روند.

  • مسجد آبی | The Blue Mosque

یکی دیگر از مساجد بسیار معروف استانبول، مسجد سلطان احمد است که به آن مسجد آبی هم می گویند. مسجد سلطان احمد به این دلیل مسجد آبی نام گذاری شده است که طراحی داخلی آن کاملا بر پایه ی رنگ آبی است. دلیل ساخت این مسجد توسط سلطان احمد یکم بسیار با مزه و جالب است. در واقع سلطان وقت عثمانی به این دلیل دستور ساخت این مسجد را داد تا با مسجد ایاصوفیه رقابت کند و از زیبایی در آن برتر باشد!

درباره ی دانشگاه استانبول در یک مطلب مجزا کاملا توضیح داده ایم که این دانشگاه چه بوده و در حال حاضر چه شده است! دانشگاه استانبول، در واقع در زمان عثمانیان وزارت جنگ بوده است اما در حال حاضر، یکی از بهترین موسسات عالی در ترکیه است. گردشگران اجازه دارند تا در ساعات خاصی از روز ار محوطه ی این دانشگاه و سر در بسیار خاصش دیدن نمایند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا