شهر استانبولشهرهای ترکیهمحله های استانبول

معرفی منطقه گالاتا در استانبول | آشنایی با محله های استانبول

معرفی منطقه گالاتا در استانبول | آشنایی با محله های استانبول

 

معرفی منطقه گالاتا در استانبول

نام اینجا به عنوان یکی دیگر بهترین محله های استانبول از برج معروف و بسیار قدیمی قرار گرفته در آن یعنی برج گالاتا گرفته شده است. محله نام برده در منطقه بی اوغلو قرار داشته و میدان تکسیم یعنی مرکز شهر را شامل می‌شود. راه دسترسی به میدان اصلی شهر، خیابان استقلال است. از آن جایی که با توجه به اهمیت بسیار زیادی میدان تکسیم، برخی از آن به عنوان یک محله جداگانه یاد می‌کند، ما نیز از آن به عنوان یکی از مهمترین محله های استانبول (به صورت مجزا) نام برده‌ایم.

برای شب زنده‌داران، سلطان احمد محله مناسبی نبوده و در عوض گالاتا پیشنهاد می‌شود. تا نیمه‌های شب افراد زیادی در خیابان‌های اینجا رفت و آمد کرده و همیشه زنده و در حال تکاپو به نظر می‌رسد. یکی از مهمترین نکات درباره محله گالاتا، مخصوصا میدان تکسیم و خیابان استقلال، تعدد رستوران‌ها، بارها و کافی شاپ‌های آن‌ها است.

اینجا مهمترین خیابان شهر استانبول محسوب می‌‌شود، به همین دلیل به عنوان یک توریست باید حداقل یک مرتبه ابتدا تا انتهای آن را با پای پیاده طی کنید. در ابتدای شروع خیابان از میدان تکسیم، فروشگاه‌های لوکس و برند زیادی مشاهده خواهید کرد. با نزدیک شدن به برج گالاتا، مغازه‌ها در اینجا بیشتر رنگ و بوی هنری به خود می‌گیرند. پل گالاتا استانبول دو محله گالاتا و سلطان احمد را به هم وصل می‌کند. در نتیجه با اقامت در یکی از این محله‌ های استانبول با دیگری نیز مجاورت خواهید داشت.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا