جاذبه های توریستی استانبولجاذبه های توریستی ترکیهراهنمای مسافرتشهر استانبولفرهنگ و هنرمکان های تفریحی ترکیه

موزه یخی استانبول

با ورود به موزه یخی استانبول حتی در گرمای تابستان هم می‌توانید اسکیمو شوید، به قطب شمال پا بگذارید و میان وایکینگ‌های یخ زده در لیوان های یخی نوشیدنی بنوشید. اگر می‌خواهید با این موزه جادویی آشنا شوید، خواندن مظلب زیر را از دست ندهید.

موزه یخی یکی از جالب‌ترین موزه‌ های استانبول است که با عنوان موزه سحر و جادو (Magic) نیز شناخته می‌شود. ساخت و سرمایه‌گذاری این موزه که معادل ۲۰ میلیون دلار محاسبه شده است، توسط یک شرکت بازرگانی نروژی انجام شد. موزه یخی استانبول در تاریخ بیست‌وسوم آپریل سال ۲۰۱۰ میلادی مصادف با روز جهانی کودک، به عنوان اولین موزه یخی در کل قاره اروپا و در کشوری با شرایط آب‌وهوایی تقریباً معتدل ساخته شد. با مجله گردشگری دیاموند فلای همراه باشید تا بیشتر با این موزه یخی آشنا شوید.

موزه یخی استانبول کجاست؟

  • آدرس موزه یخی در استانبول: منطقه بایرام پاشا، خیابان مراد پاشا

ساعت بازدید موزه

به گفته گردشگران کشور ترکیه موزه یخ یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید است که در ۳۶۵ روز سال و بدون تعطیلی، میزبان توریست‌های اقصی‌‎نقاط دنیاست. موزه از ساعت ۱۰:00 صبح الی ۱۰:00 شب پذیرای بازدیدکنندگان است.

معرفی موزه یخی

موزه یخی سردترین موزه استانبول است. دمای داخل موزه همیشه پنج درجه زیر صفر است. پس برای ورود به موزه باید لباس مخصوص بپوشید. در ابتدای ورود، لباس اسکیمو به‌صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد تا برای عبور از بخش‌های مختلف موزه مثل عبور از تونل‌های یخی دچار مشکل نشوید. مسئولیت ساخت این تونل‌های یخی را یک شرکت سوئدی که ساخت هتل یخی سوئد را در کارنامه خود دارد، بر عهده داشته است. برای ساخت این تونل ها، ۱۰۰ تن یخ که از کشور سوئد و مگاپول استانبول جمع شده، مورد استفاده قرار گرفته‌ است. شاید برایتان جالب باشد که تنها برای ساخت مجسمه‌های واکینگ‌ها در قسمت اول موزه، حدود ۷۰ تن یخ نیز بکار رفته‌است. در ادامه سری به بخش‌های موزه یخی استانبول می‌زنیم.

بخش وایکینگ‌ها موزه

مساحت موزه یخی چیزی در حدود ۱۴۰۰ مترمربع است که در بخش اول و قسمت ورودی موزه با توجه به حس میهن‌دوستی و حساسیت شرکت سرمایه‌گذار نروژی و سابقه تاریخی وایکینگ‌ها، به سربازان وایکینگ تعلق دارد. همانطور که می‌دانید وایکینگ‌ها دریانوردان و جنگاوران قهاری بوده‌اند و حدود 880 سال از طریق دریای سیاه به شهر استانبول رفت‌وآمد می‌کردند. به همین علت است که استانبول را (میکلاگارد) یا همان شهر محافظت‌‌شده نام‌گذاری کرده بودند. دیدنی‌ترین قسمت موزه همین قسمت است که می‌توانید ۳۴ مجسمه‌ یخی با ریزترین جزئیات از سربازان وایکینگ به همراه یک کشتی به طول ۷ متر و با ظرافتِ تمام را در آن تماشا کنید.

بخش قطب شمال موزه

بخش دوم موزه یخی شبیه‌سازی قطب شمال و منطقه اسکاندیناوی است که حیرت هر بازدیدکننده‌ای را برمی‌انگیزاند.

پذیرایی موزه یخی در استانبول

بخش سوم، مکانی برای پذیرایی از بازدیدکنندگان موزه است. این قسمت نورپردازی‌های زیبا و شگفت‌انگیزی دارد که توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. پذیرایی موزه با سرو آبمیوه و نوشیدنی در لیوان‌های یخی انجام می‌شود که جذابیت خاص خودش را دارد.

خلاصه مطلب

اگر می‌خواهید یکی از خاص‌ترین موزه‌های دنیا را ببینید، در شهر زیبای استانبول، به موزه یخی بروید. این موزه توسط تیم سازنده هتل یخی سوئد، در منطقه بایرام پاشا استانبول ساخته شده‌ و بازدید از آن برای عموم مردم آزاد است. در مقاله‌ای که خواندید، سعی کردیم شما را با این موزه دیدنی آشنا کنیم. اگر مسافر استانبول هستید، بهتر است قبل از رفتن با جاهای دیدنی معروف این شهر آشنا شوید. چرا که استانبول مملو از جاذبه‌های گردشگری است و برای بازدید از آن‌ها باید طبق برنامه‌ریزی قبلی پیش بروید.

📢یادتان باشد که برای خرید بلیط هواپیما تهران استانبول و مسیر برگشتِ آن یعنی بلیط هواپیما استانبول تهران، می‌توانید روی ما در دیاموند فلای حساب کنید. بلیط ارزان هواپیما از بهترین ایرلاین‌های داخلی و خارجی را از دیاموند فلای بخواهید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا