آموزشتوریستیراهنمای مسافرت

زنانی که تنها سفر می‌ کنند

نکاتی برای زنانی که تنها سفر می‌ کنند

آیا می‌دانید زنانی که تنها سفر می‌ کنند برای داشتن سفری امن چه کارهایی انجام می‌دهند؟ در واقع داشتن سفری ایمن برای زنان تنها یکی از بحث برانگیز‌ترین موضوعات روز محسوب می‌شود. در برخی از جوامع سفر کردن زنان تنها، مورد پذیرش اجتماع نیست. از طرفی نمی‌توان روحیه‌ی ماجراجویی را در زنان نادیده گرفت. پس زنانی که می‌خواهند به تنهایی سفر کنند و سفرهایشان امن و به دور از تعارضات اجتماعی باشد، تنها با اطلاع از یکسری نکات می‌توانند سفری امن را تجربه کنند.

نکاتی برای زنانی که تنها سفر می‌ کنند

در نظر داشته باشید که اطلاع از نکات مهم برای زنانی که تنها سفر می‌ کنند، محدود به یک منطقه‌ی جغرافیایی خاص نمی‌شود. در واقع این نکات در جوامع جهانی مشترک است. پس اگر به عنوان یک زن می‌خواهید سفری انفرادی و لذت بخش داشته باشید به نکات زیر توجه داشته باشید.

قبل از سفر مقصد را بررسی کنید

رای داشتن سفری امن بهتر است با منطقه‌ای که به آن سفر می‌کنید، آشنا شوید. در واقع آگاهی از ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی مقصد باعث می‌شود، بروز اتفاقات ناخوشایند به حداقل برسد. اینکه متناسب با بافت اجتماعی و فرهنگی مقصد رفتار کنید، پذیرش اجتماعی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

نکاتی برای زنانی که تنها سفر می‌ کنند

به طور مثال در برخی از شهرها و کشورها بیرون رفتن تنهایی شبانه برای زنان پذیرفته است اما در برخی از مناطق باید همراه با جمعی از دوستان در شب به بیرون رفت. حتی در بعضی مناطق پذیرش زنان مجرد در هتل ها به سختی صورت می‌گیرد. پس توصیه می‌شود قبل از سفر شناخت دقیقی از موقعیت جغرافیایی منطقه‌ی مورد نظر بدست بیاورید. اینگونه می‌توانید به درستی انتخاب کنید که از کدام مسیر حرکت و در کجا ساکن شوید.

اعتماد به حس ششم زنانه

حس‌های خود را جدی بگیرید. اگر احساس ناامنی کردید، سعی کنید از محیط یا شخصی که امنیت شما را به خطر می‌اندازد، دور شوید. تصور نکنید که تنها باید از شرایط و آدم‌های پرخطر دوری کنید. بلکه بهتر است از هر موقعیتی که احساس ناآرامی به شما می‌دهد، اجتناب کنید.

نکاتی برای زنانی که تنها سفر می‌ کنند

از نه گفتن نترسید

یکی از نکات مهم برای زنانی که تنها سفر می‌ کنند نه گفتن راحت به دیگران است. در واقع برخی از زنان مانند بسیاری از مردم به دلیل نداشتن تجربه، به سختی می‌توانند نه بگویند. همین امر سبب می‌شود که دردسرهای زیادی برایشان به صورت ناخواسته ایجاد شود. پس، از ناامید کردن دیگران احساس ترس نکنید. اصلی‌ترین مسئله این است که شما مسئول اتفاقات پیش آمده در سفر انفرادی خود هستید. به همین دلیل بر روی تصمیمات و چارچوب‌های اخلاقی خود بایستید. اینگونه از بروز اتفاقات ناخواسته و خارج از عرف جلوگیری خواهید کرد.

متفاوت لباس نپوشید

یکی از نکات مهم برای زنانی که تنها سفر می‌ کنند کمرنگ کردن تفاوت‌ها است. در واقع در بسیاری از جوامع محلی داشتن تمایز و تفاوت باعث جلب توجه می‌شود. گاهی اوقات جلب نظر کردن دیگران می‌تواند اثرات سویی بر روی امنیت روانی و اجتماعی افراد بگذارد. این امر درمورد زنانی که تنها سفر می‌کنند هم صدق می کند.

نکاتی برای زنانی که تنها سفر می‌ کنند

در واقع چگونگی در نوع پوشش یکی از ملموس‌ترین راه‌ها برای کمرنگ کردن تفاوت‌ها می‌تواند باشد. مخصوصا اگر در مقصد موردنظر زنان به گونه‌ای خاص لباس می‌پوشند. بهتر است که همانند زنان محلی لباس بپوشید. اینگونه علاوه بر احترام به فرهنگ، در میان مردم محلی از پذیرش و امنیت بیشتری برخوردار خواهید شد.

 از مدارک اصلی کپی تهیه کنید

همیشه به خطر افتادن امنیت، به معنی مشاهده خشونت نیست. بلکه در بسیاری از مواقع گم کردن اشیا و مدارک مهم می‌تواند امنیت مسافر را از بین ببرد.

نکاتی برای زنانی که تنها سفر می‌ کنند

پس یکی دیگر از نکات مهم برای زنانی که تنها سفر می‌ کنند تهیه کپی از مدارک سفر است. ترجیحا، علاوه بر داشتن نسخه کاغذی، نسخه‌ی الکترونیکی از مدارک را به همراه داشته باشید. این مدارک مهم شامل، گذرنامه، شناسنامه و دفترچه بیمه می‌شوند.

به نزدیکان خود بگویید کجا هستید

برای داشتن سفری ایمن به یکی از نزدیکان خود از موقعیت مکانی خود اطلاع دقیق بدهید. بهتر است برنامه سفری برای خود از قبل تهیه کنید و آن را به یکی از دوستان یا اعضای خانواده خود بدهید. از این طریق علاوه بر کاهش نگرانی اطرافیان، اطمینان دارید که فرد دیگری از موقعیت شما باخبر است. در نظر داشته باشید که تا جای ممکن از دسترس خارج نشوید و سیم کارت دیگری نیز به همراه داشته باشید.

از تجربیات دیگران استفاده کنید

سعی کنید قبل از سفر با افرادی که به آن منطقه سفر کرده‌اند، ارتباط برقرار کنید. اینگونه به خوبی می‌دانید که قرار است با چه مسائلی رو به رو شوید. با دیگران حتما در مورد اقامتگاه‌های امن، مناطق دیدنی کم خطر آن منطقه و راه‌های کاهش هزینه‌ها صحبت کنید. با در نظر گرفتن تمامی جوانب، می‌توانید سفری آرام و لذت بخش را برای خود فراهم کنید.

تجربیات زنانی که تنها سفر کرده‌اند

تنها سفر کردن باعث رشد شخصیتی و ارتقای اعتماد بنفس می‌شود. بسیاری از زنان در جهان به دلیل یکسری از ملاحظات اجتماعی خود را از تجربه کردن آن محروم می‌کنند. در حالی که زنان بسیاری در جهان هستند که با رعایت یکسری نکات، سفری امن داشته‌اند. از زبان این زنان بشنوید:

نکاتی برای زنانی که تنها سفر می‌ کنند

نانسی زنی ۵۹ ساله است که از اولین تجربه تنها سفر کردنش می‌گوید: وقتی یک سال پیش اولین سفر انفرادی خود را به مکزیک انجام دادم، ۵۸ ساله بودم. هرگز فکر نمی‌کردم که می‌توانم از سفر به تنهایی لذت ببرم. در حالیکه، نه تنها لذت بردم بلکه اعتماد بنفس خوبی در من شکل گرفت. من متوجه شدم که بسیاری از زنان به دلیل آشنا نبودن با ویژگی‌های تنها سفر کردن از آن استقبال نمی‌کنند. در صورتی که بسیار سرگرم کننده و جذاب است!

نکاتی برای زنانی که تنها سفر می‌ کنند

جوانا می‌گوید: اعتماد بنفس در تمامی زنان یک مسئله مهم است و تنها با ریسک کردن می‌توان آن را بدست آورد.

تریسی به عنوان متخصص در سفر می‌گوید: اولین سفر تنهایی خود را در بیست سالگی انجام دادم و سرشار از ترس و هیجان بودم. تمامی نکاتی که برای زنان تنها در سفر لازم است را به مرور امتحان کردم. همین مسئله باعث شد که سفرهای تنهایی من با لذت بیشتر و تجربه‌های بد کمتری همراه شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا