درباره ترکیه

پزشک خانواده در ترکیه | زندگی در شهر استانبول

پزشک خانواده در ترکیه | زندگی در شهر استانبول

 

در کشور ترکیه هزینه درمان بسیار بالا است . یعنی شما برای یک سرما خوردگی ساده بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ لیر باید ویزیت و۵۰ تا ۸۰ لیر هم هزینه نسخه بدهید  به همین دلیل ما پزشک خانواده را به شما معرفی میکنیم که بسیاری از هموطنان ما در جریان این موضوع نیستند .

 

پزشک خانواده Sağlık Ocaği و یا خانه های بهداشت محله، که در راستای طرح هدفمندی پزشک خانواده تعریف شده است، از سال ٢٠١٠ در کلیه شهرهای ترکیه شروع به فعالیت کرده است و در حال حاضر با حضور یک پزشک عمومی و یک پرستار، بصورت رایگان خدماتی از قبیل معاینه، تزریقات، پانسمان، واکسیناسیون، آزمایشهای سالیانه و خدمات اورژانس و…. را در بر میگیرد.

مدارک مورد نیاز برای بهره‌مندی از خدمات

همانطور که گفته شد این مراکز در تمامی محلات فعالیت دارند. شما نیز بعنوان یک فرد مهاجر برای بهره‌مندی از این خدمات تنها نیاز به کارت اقامت خود دارید. البته باید آدرس شما در اداره نفوس ثبت شود. همچنین نیاز است که به اداره بهداشت اجتماعی و یا همان Toplum Sagligi Merkezi مراجعه کنید. در این مرکز کارت اقامت و کپی آن را به یکی از مسئولین ارائه می‌دهید؛ آن‌ها نیز اطلاعات شما را وارد کرده و آدرس مرکزی را که می‌توانید برای بهره‌وری از خدمات پزشک خانواده به آن مراجعه کنید را در اختیار شما قرار می‌دهند. پس از طی این مراحل شما نیز همانند اتباع ترک، می‌توانید به طور رایگان از خدمات این مراکز استفاده کنید. همچنین به طور رایگان می‌توانید در این مراکز آزمایش خون نیز بدهید.

 

خدمات رایگان این مراکز برای بانوان

در سال‌های اخیر، افراد زیادی به بیماری‌هایی از جمله پاپ‌اسمیر، سرطان دهانه رحم و ویروس HPV دچار شده اند. باید بدانید که آزمایش‌های سالیانه زنان نیز در این مراکز به صورت رایگان انجام می‌شود و شما بدون نیاز به پرداخت هزینه‌ای می‌توانید این آزمایش‌ها را انجام دهید.

ساعات کاری این مراکز

از روز دوشنبه تا روز پنجشنبه و طی ساعات ۸:۳۰ صبح تا ۱۷ عصر می‌توانید از خدمات این مراکز بهره‌مند شوید. همچنین روزهای شنبه، یکشنبه و روزهای تعطیلات رسمی کشور ترکیه این مراکز تعطیل می‌باشند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا