راهنمای مسافرت

بارهای گمشده در پرواز

دریافت خسارت بارهای گمشده در پرواز

اگر تجربه بارهای گمشده در پرواز را داشته باشید می‌دانید که پس از ورود به ترمینال فرودگاه و پذیرش مسافر، نوبت به تحویل بار و چمدان‌ها می‌باشد که پس از اتمام پرواز، مسافر به وسیله برچسب اطلاعاتی که مربوط به بار می‌باشد در فرودگاه مقصد چمدانش را تحویل می‌گیرد. در این بین، یکی از اتفاقات ناگواری که در طول سفر ممکن است پیش بیاید و سفر شما را تحت‌الشعاع قرار دهد مفقود شدن بار و چمدان است.  قصد داریم شما را با دریافت خسارت بارهای آسیب دیده در پرواز راهنمایی کنیم تا در صورت بروز چنین مشکلاتی با حفظ خونسردی، بتوانید پیگیری‌های لازم را انجام دهید.

بارهای گمشده در پرواز

گم شدن چمدان و راه حل آن

تصور کنید پرواز شما به اتمام رسیده و شما در کنار نقاله بارهای فرودگاه، منتظر برداشتن چمدانتان هستید و پس از گذشت مدتی می‌بینید که هیچ‌گونه خبری از بارهای شما نیست و استرس تمام وجود شما را فرا می‌گیرد.

بارهای گمشده در پرواز

اولین اقدام پس از حفظ خونسردی، داشتن سرعت عمل و گزارش گم‌شدن چمدان به یکی از مسئولان ایرلاین مربوطه است. هر ایرلاینی قوانین و مقررات خاصی در این مورد برای مسافران خود دارد و خوب است که از این قوانین مطلع باشید تا بتوانید آگاهانه‌تر روند را پیگیری کنید.

در این گونه مواقع معمولا پس از اطلاع‌رسانی فرمی تحت عنوان فرم مربوط به خسارت و مفقودی جامه‌دان یا فرم PIR (Property Irregularity Report) به شما داده می‌شود. در این فرم علاوه بر اطلاعات هویتی مانند اسم و فامیل، جزییات پرواز، شماره بار و چمدان و خصوصیات ظاهری چمدان باید ذکر گردد.

بارهای گمشده در پرواز

یکی از راهکارهایی که کمک شایانی به ادامه روند پیدا کردن بار گمشده می‌کند داشتن تصویر چمدان و ضمیمه کردن آن به مدارک است. پس سعی کنید همیشه قبل از تحویل بار به امور جامه‌دان از آن تصویری ثبت کنید چرا که کار از محکم‌کاری عیب نمی‌کند. پس از تحویل این فرم به ایرلاین، سعی کنید بر روند پیگیری آن‌ها نظارت کافی داشته باشید.

درخواست غرامت از ایرلاین

در اکثر مواقع ایرلاین‌ها با پیگیری به موقعشان، چمدان و بارهای شما را طی یک الی دو روز پیدا می‌کنند اما خوب است بدانید که شما می‌توانید بابت این کوتاهی پیش آمده دریافت خسارت داشته باشید. این دریافت خسارت می‌تواند به صورت نقدی و یا تخفیف در پروازهای بعدی باشد. یکی از نکاتی که در این مورد بسیار حائز اهمیت است و باید به آن توجه کافی داشت این است که به هیچ عنوان نباید اشیاء قیمتی مانند طلا و جواهرات، وجه نقد، لپتاپ و دوربین و… در چمدان خود در قسمت بار قرار داد چرا که در صورت مفقود شدن چمدان، معیار تعهد خطوط هوایی بر اساس وزن بار و چمدان‌ها است و ارزش واقعی آن در نظر گرفته نمی‌شود.

بارهای گمشده در پرواز

قابل ذکر است که در صورت گم شدن و یا آسیب دیدن بار تنها ۷ روز فرصت درخواست غرامت از بخش ارتباط با مشتریِ ایرلاین دارید.

بررسی قوانین بیمه مسافرتی

بارهای گمشده در پرواز

گاهی ممکن است که شرکت هواپیمایی مربوطه از پیگیری پرونده‌ی شما طفره برود و به دلایل مختلف کار شما را به تعویق بیندازند. لذا برای دریافت خسارت مفقودی چمدان پیشنهاد دیاموندفلای در میان گذاشتن این موضوع با شرکت بیمه مسافرتی خود است. چرا که پیگیری از این طریق گاهی اوقات به نفع شما تمام می‌شود. بنابراین فراموش نکنید که جزئیات قوانین بیمه‌ مسافرتی را با دقت مطالعه و بررسی بفرمایید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا