ایرلاین هاایرلاین های ایران

هواپیمایی ماهان | MAHAN AIR

یکی از اولین شرکت‌های هواپیمایی خصوصی در کشورمان هواپیمایی ماهان است که سال ۱۳۷۲ تاسیس شد. این ایرلاین خصوصی کشور در ربع قرن حضور خود توانسته به گونه‌ای عمل کند که یکی از اولین انتخاب‌های مسافران برای خرید بلیط هواپیمای سفرهای داخلی باشد. هواپیمایی ماهان به برخی از کشورهای خارجی نیز در طول هفته پرواز دارد و به دلیل قیمت مناسب، در پروازهای خارجی نیز با استقبال مسافران مواجه شده است.

هواپیمایی ماهان

تاریخپه هواپیمایی ماهان

از سال ۱۳۷۱ که هواپیمایی ماهان کار خود را با پروازهای رفت و برگشت تهران – کرمان آغاز کرد حدود ۲۵ سال می‌گذرد. در طول نیم قرن سابقه پروازهای این شرکت خصوصی نه تنها به شهرهای بسیاری گسترش یافته است بلکه به کشورهای نزدیک همسایه و مقاصد دورتر نیز گسترش یافته است. تجهیز هواپیماها و استفاده از هواپیماهای دوربرد در موفقیت این ایرلاین تاثیر زیادی داشته است. ماهان ایر از جمله شرکت هایی که حتی تحریم هم نتوانست روند پیشرفتش را متوقف کنید. در سال‌های گذشته البته در برهه‌ای، اتحادیه اروپا از پرواز هواپیماهای ماهان به شهرهای دوسلدورف، منچستر، بارسلون و دیگر شهرهای اروپایی، به خاطر نقض مسائل ایمنی جلوگیری کرد اما در کمتر از یک سال این تعلیق برطرف شد و پروازها به مقاصد اروپایی مجددا برقرار شد.

هواپیمایی ماهان

هواپیماهای ماهان

ناوگان هواپیمایی ماهان از هواپیماهای پیشرفته ایرباس، بوئینگ و BAE تشکیل شده است؛ هواپیماهایی که میانگین سنی شان ۲۳ سال است. در بین هواپیماهای ماهان، یک فروند از هواپیماهای بوئینگ ۷۴۷ این شرکت با ۳۱ سال سن، قدیمی‌ترین هواپیمای فعال این شرکت به شمار می‌روند. ماهان از ایرباس‌های A300 و A400 برای پروازهای دوربرد در مسیرهای نسبتا طولانی‌تر یا پرواز میان کلان‌شهرهای ایران استفاده می‌کند.

پروازهای ماهان

ماهان از جمله شرکت های هواپیمایی در کشورمان است که نه تنها به کلان شهرها و شهرهای کوچک داخلی روزانه پرواز دارد بلکه به بسیاری از مقاصد مهم بین المللی نیز به صورت هفتگی پرواز دارد.

پروازهای داخلی

هواپیمایی ماهان به طور روزانه پروازهای رفت و برگشت متعددی از تهران به کرمان، اهواز، شیراز، مشهد و سایر شهرهای بزرگ ایران دارد و به شهرهای کوچکتر همچون کیش، قشم، زاهدان، بجنورد و … نیز پروازهایی در طول هفته دارد.

پروازهای خارجی

هواپیمایی ماهان نه تنها پروازهایی به شهرهای نزدیک در کشورهای همسایه، همچون آنکارا، استانبول، ایروان، بغداد و … دارد بلکه به مقاصد دورتر همچون بارسلون، مونیخ، میلان، سن پترزبورگ، مسکو و … نیز پرواز دارد.

هواپیمایی ماهان

کلاس های پروازی

ماهان ایر نیز همچون بیشتر ایرلاین‌های داخلی دو کلاس عادی (اکونومی) و تجاری (بیزنس) دارد. بیزنس کلاس این هواپیمایی، صندلی‌هایی راحت در اختیار  مسافران قرار می‌دهد و در پروازهای طولانی مدت خارجی می توان سفری آسوده را در بیزنس کلاس این هواپیمایی تجربه کرد. کلاس پروازی اکونومی نیز از صندلی های راحتی معمولی بهره می برد که فضای آنها کاملا مناسب است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا