توریستیراهنمای مسافرت

بلیط هواپیما برای کودکان

شرایط خرید بلیط هواپیما برای کودکان چگونه است؟

برای افرادی که قرار است با کودک و یا نوزادانشان سفر کنند همیشه این سوال مطرح است که آیا هزینه و شرایط خرید بلیط هواپیما برای کودکان و نوزادان برابر بزرگسالان خواهد بود یا خیر!؟

در اکثر شرکت‌های هواپیمایی قیمت و شرایط خرید بلیط هواپیما برای کودکان با بزرگسالان متفاوت است. مسافران با اطلاع از این موضوع و بررسی شرایط ایرلاین‌های مختلف؛ می‌توانند بهترین و مناسب‌ترین ایرلاین را برای پرواز خود انتخاب کرده و تا حد زیادی در هزینه‌های سفرشان صرفه‌جویی نمایند.

بلیط هواپیما برای کودکان

شرایط رزرو بلیط هواپیما برای نوزادان

در تعاریف ایرلاین‌ها گروه سنی صفر تا ۲ سال به عنوان نوزاد تقسیم‌بندی می‌شوند. این گروه سنی در هواپیما صندلی ندارند و در طول سفر در آغوش والدین خود می‌نشینند. هزینه بلیط سیستمی و چارتری نوزادان معمولا ۱۰ الی ۱۵ درصد هزینه بلیط بزرگسالان است که این هزینه صرفا به دلیل مسائلی مانند بیمه دریافت می‌گردد.

بلیط هواپیما برای کودکان

البته والدین می‌توانند با پرداخت مبلغ بیشتر برای فرزندشان صندلی تهیه کنند، همچنین برخی از ایرلاین‌ها به ازای دریافت مبلغی اندک، سبدهای نگه‌دارنده کودک در اختیار والدین قرار می‌دهند که ایمنی نوزادان آن‌ها را تامین می‌کند.

بلیط هواپیما برای کودکان

شرایط رزرو بلیط هواپیما برای کودکان

گروه سنی ۲ سال تا ۱۲ سال در تقسیم‌بندی ایرلاین‌ها، کودک محسوب می‌شوند. نحوه محاسبه هزینه بلیط سنین ۲ الی ۱۲ سال در شرکت‌های هواپیمایی مختلف متفاوت است اما به صورت کلی و طبق قوانین و مقررات هواپیمایی، کودکان حتما باید صندلی داشته باشند. قیمت بلیط هواپیما در پروازهای سیستمی برای این گروه سنی ۵۰ الی ۷۵ درصد هزینه بلیط بزرگسالان می‌باشد.

بلیط هواپیما برای کودکان

نکته‌ای که باید برای خرید بلیط پرواز این گروه سنی در نظر گرفت این است که نرخ بلیط در پروازهای چارتری برای کودکان ۲ الی ۱۲ سال با نرخ بلیط بزرگسالان برابر است پس اگر با کودکان خود قصد سفر دارید و دستتان برای انتخاب نوع و زمان پرواز باز است برای صرفه‌جویی در هزینه‌هایتان حتما به این نکته دقت کافی بفرمایید. نرخ بلیط کودک در پروازهای سیستمی خارجی بین ۸۰ درصد تا ۱۰۰ درصد نرخ بلیط پرواز بزرگسالان است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا