ایرلاین هاایرلاین های ترکیه

هواپیمایی اونور ایر‌( Onur Air)

هواپیمایی اونور ایر‌

 اونور ایر‌ ( Onur Air) هواپیمایی ارزان قیمت ترکیه است که در سال ۱۹۹۲ تاسیس شده و در حال حاضر دفتر مرکزی آن در فرودگاه آتاتورک استانبول واقع شده است. انور ایر شرکتی پیشگام در صنعت ایرلاین‌های خصوصی ترکیه است. پروازهای اونور ایر‌ بیشتر به صورت داخلی و در قالب پروازهای سیستمی است. البته این ایرلاین پروازهای خارجی و چارتر هم انجام می‌دهد.
اونور به معنی غرور و عزت نفس( ترکیه) است. انور ایر‌ ایرلاینی است که به سرعت رشد کرد تا جایی که طی یک سال یعنی از سال ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۵ تعداد هواپیماهای خود را به ۹ عدد رساند. در ابتدا دفتر مرکزی این شرکت هواپیمایی در باکیرکوی استانبول بود.

ایرلاین اونور ایر‌ در ابتدا کار خود را با پروازهای داخلی شروع کرد و به مرور زمان با توجه به درخواست مشتریان، تعداد پروازهای خود را افزایش داد و به آن سوی مرزها برد.  این ایرلاین در حال حاضر ۱۶۶۸ پرسنل را در خدمت خود دارد. و با ۳۰ فروند هواپیمای ایرباس به کار خود ادامه می‌دهد.

انور ایر‌ به ۱۴ مسیر داخلی اصلی در ترکیه و بیش از ۱۲۰ مقصد بین المللی در ۲۵ کشور پرواز دارد. این شرکت هواپیمایی از سال ۱۹۹۲ تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیون مسافر را در امنیت کامل جابجا کرده است.

ناوگان هوایی

اونور ایر‌ در ابتدا کار خود را با اجاره هواپیماهای ایرباس شروع کرد. پس از آن شروع به خریداری هواپیما کرد. این شرکت هواپیمایی در همان سال اول ۳ هواپیما خریداری کرد و تا سال ۱۹۹۵ یعنی سه سال بعد از شروع کار خود ۹ هواپیما در ناوگان خود داشت. انور ایر‌ تا سال ۱۹۹۷،‌ ۱۶ هواپیما و ۳٫۵۰۳ صندلی در ناوگان خود داشت. البته با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی ترکیه، این ایرلاین مجبور به کاهش تعداد هواپیماهای خود شد. تا جایی که تعداد آن‌ها در سال ۱۹۹۸ به ۱۳ عدد و در سال ۱۹۹۹ به ۹ عدد رسید.

البته در طول این مدت، هدف اونور ایر‌ رهایی از بحران بود. به همین دلیل این شرکت هواپیمایی تیم پروازی خود را به شرکت‌های خارجی اجاره داد و در سال ۲۰۰۰ دوباره شروع به رشد کرد. انور ایر‌ دوباره شروع به خریداری هواپیما کرد و در سال ۲۰۰۰ تعداد هواپیماهای این ایرلاین ۱۱ عدد بود.

به این ترتیب اونور ایر‌ طی سال‌ها به رشد خود ادامه داد تا جایی که در حال حاضر تعداد هواپیماهای خود را به ۳۰ عدد رسانده است. از این ۳۰ فروند هواپیما،‌ ۱۲ عدد هواپیمای ایرباس A330T، ۱۰ عدد ایرباس A321،  و ۸ عدد ایرباس A320 هستند.

مسیرهای پروازی

اونور ایر‌ به مسیرهای زیر پروازهای سیستمی مستقیم دارد:

ایران( تهران، اصفهان،‌ تبریز)،‌ آذربایجان،‌ عراق،‌ اتریش،‌ فرانسه،‌ آلمان،‌ هلند،‌ روسیه و‌ اوکراین.

همچنین پروازهای داخلی انور ایر‌ در ترکیه به شهرهای آدانا، آنتالیا،‌ بدروم،‌دالامان،‌الازی، لفکوشای شمال، قاضی انتپ، قاضی پاشا، استانبول، ازمیر، کایسری، مالاتیا، سامسون، شانلی اورفا و ترابزون می‌باشد.

کلاس‌های پروازی

اونور ایر‌ دارای سه کلاس پروازی پروموشن کلاس،‌ فلکسیبل کلاس و پرمیوم فلکسیبل کلاس است.

میزان حمل بار مجاز

میزان بار مجاز کیف دستی

مسافران می‌توانند کیفی به وزن حداکثر ۸ کیلوگرم را با خود به داخل کابین ببرند. همچنین ابعاد این کیف نباید از ۲۵*۴۵*۵۶ تجاوز کند. همچنین برای بار اضافه و یا بارهای بزرگ مثل آلات موسیقی باید صندلی اضافه رزرو شود.

میزان بار مجاز چمدان

میزان بار مجاز با توجه به مسیر پروازی متفاوت است.

در پروازهای داخلی:

  • پروموشن کلاس: ۱۵ کیلوگرم
  • فلکسیبل کلاس: ۱۵ کیلوگرم
  • پرمیوم کلاس: ۱۵ کیلوگرم

در پروازهای بین‌المللی:

  • پروموشن کلاس: ۲۰ کیلوگرم
  • فلکسیبل کلاس: ۲۰ کیلوگرم
  • پرمیوم کلاس: ۲۰ کیلوگرم.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا